Yellow Bullet Forums banner
21 - 37 of 37 Posts
Een van de velen.....

Toen ik op de middelbare school zat, had ik een '71 Mach1. 351C met een vierversnellingsbak. Ik hield van die auto omdat hij de banden een halve blok kon laten roken. Jong en dom, besloot ik dat als hij goed liep met de carburateur die erop zat, hij geweldig zou lopen met een 850 dubbele pumper, dus die ging erop. Ik vond het een tijdje cool omdat hij stationair draaide alsof hij een roller had, ook al gaf ik altijd gas. Lol!

Ik reed er ongeveer een maand zo mee totdat hij op een dag niet meer wilde starten. Ik kwam erachter dat hij geen vonk kreeg, dus ik sloeg de kap eraf en reikte door het passagiersraam en liet hem starten. De rotor draaide niet, dus ik wist dat er iets mis was met de verdeler. Ik wilde de verdeler eruit halen, zonder te beseffen dat ik vergeten was de sleutel helemaal uit te zetten, en toen ik hem eruit trok, ging hij BOEM. Er zat benzine in de olie van die 850 die er zo lang op zat en er ontstond een vonk. De verdeler vloog in mijn onderarm en ik verloor mijn wenkbrauwen. Ook blies hij delen van de kleppendekselpakkingen eruit. Lol! De spie van het verdeelwiel was afgebroken, dus ik verving hem en de kleppendekselpakkingen en zette de oude carburateur terug. Les geleerd.

Ik heb de motor een beetje anders opgeblazen. 🤣

Mijn "ongeluk" was ook een zegen in vermomming!

Ik had een vriendin [de-facto wife] die mijn Mach 1 Mustang gebruikte om haar "nieuwe" vriend te imponeren.
Het werkte! dus ze ging met hem vandoor.

Uiteindelijk wilden zij en haar vriend alleen de auto als betaling voor haar deel van ons huis.
Het was de beste autodeal die ik ooit in mijn leven heb gedaan. (y) (y) (y)

En als je de motor van iemand claimt en ze leveren hem met elke externe bout die uit het blok is gedraaid. Ze moesten een regel invoeren op de Tulsa Speedway voor het doen van dit.
Wist je dat ze in sommige paardenraces een claimregel hebben?
Een voormalige baas racete op een lokale geasfalteerde ovaal die een wekelijkse $1500 claimer klasse had. Het liep uit de hand met jongens die motoren draaiden waar ze 5 en 6 grand in hadden zitten. Toen besloot een kerel op een avond de kwestie aan te vechten en claimde de winnaar. Er werden woorden gewisseld. Toen kwam het tot klappen.
Nu, mijn opa was een paardenman. Won de Calgary Stampede chuckwagon races, wat een grote zaak is. Later in zijn leven bezat hij enkele racepaarden die op het Western Canada "B" circuit liepen. Hij schreef ooit een paard ter waarde van een goede $10K in voor een $1500 claimer race. Hij verwachtte niet dat het zou winnen. Mijn oma was WOEDEND. :)

Begin jaren 90 vertelde een vriend me over een Mustang uit begin jaren 80 die in een hoek van een werkplaats stond waar ze vanaf wilden. Hij vertelde me dat het een 351 swap was die onregelmatig liep en die ze goedkoop wilden verkopen.

Ik ging kijken, en de hele auto was een beetje ruw, maar hij had potentie. We kregen hem aan de praat en mijn vriendje loog niet. Dat ding deed je tanden trillen bij stationair draaien! Ik wist vrij zeker wat er mis was en gaf ze de 200 dollar of wat het ook was dat ze ervoor wilden.

Ik nam hem mee terug naar mijn werkplaats en haalde de transmissie eruit. Zeker, ze hadden de 351 erin gezet met de 302 koppeling en vliegwiel. Het balansgewicht had het verkeerde gewicht en als ik me goed herinner, zat het op de verkeerde positie. Nieuw 351 vliegwiel en hij liep als een tierelier!! Uiteindelijk heb ik er een kleine nokkenas, aluminium inlaat, Holley, headers op gezet en dat kleine kreng liep als een dolle!
Waar is het "ongelukkige" deel van het verhaal? :unsure:

1970, mijn eerste auto, een Dune Buggy met een VW 1200, gekocht een paar weken voordat ik 16 werd en moest wachten om ermee te rijden. Voor degenen die niet bekend zijn met het motorontwerp, het is een luchtgekoelde, horizontaal geplaatste 4-cilinder en de kleppendeksels worden vastgehouden met een grote clip, een ontwerp zo eenvoudig dat zelfs een holbewoner de deksel(s) zou moeten kunnen verwijderen/vervangen. De motor was blootgesteld, dus besloot ik de kleppendeksels te schilderen, een eenvoudige taak, zelfs voor mij zonder enige ervaring in automechanica.

Nadat ik ze met spuitverf had geverfd, zette ik ze terug. Op de een of andere manier slaagde ik erin om één deksel niet correct te plaatsen en het lekte. Het terugloopontwerp was zodanig dat als de motor niet draaide, er geen olie in de kop zou zijn om te lekken, maar tijdens het draaien lekte het, hoewel ik tot op de dag van vandaag niet weet hoe snel. Het belangrijkste was dat ik er een tijdje (een week?) mee rondreed en ik merkte dat dit zwakke rode lampje aan/uit leek te gaan op het dashboard. Omdat ik geen verstand van auto's had, bleef ik rijden, zelfs toen hij aan vermogen leek te verliezen. Uiteindelijk stopte hij ermee en het was zelfs voor mijn domme ik duidelijk dat er iets mis was.

Ik sleepte de auto naar huis en natuurlijk was de motor naar de gallemiezen. Mijn vader wist niets van mechanica, dus ik deed hem geen moeite, maar ik vond een aardige kerel om de hoek (Mike) die dune buggy's racete en die me zei: "Ik zal het niet doen, maar ik zal wijzen en je vertellen wat je moet doen." Ik haalde die motor er zelf uit, bracht hem naar zijn huis en bouwde hem weer op met zijn "begeleiding".

Mike en ik werden goede vrienden en dat was mijn eerste mechanische les.

Image

Een autoreparatiewinkel waar ik in de jaren 80 woonde, had een kerel die een distributiekettingklus deed aan een vroege Mustang. Hij had een startknop op de radiatorsteun liggen. Hij leunde over de radiator om de nieuwe ketting en tandwielen te monteren. Zijn dikke buik duwde op de startknop en de punt van zijn duim werd in het bovenste tandwiel en de ketting getrokken. Hij moest de motor helemaal ronddraaien om zijn beknelde duim eruit te krijgen.

1970, mijn eerste auto, een Dune Buggy met een VW 1200, gekocht een paar weken voordat ik 16 werd en moest wachten om ermee te rijden. Voor degenen die niet bekend zijn met het motordesign, het is een luchtgekoelde, horizontaal tegenover elkaar staande 4-cilinder en de kleppendeksels worden vastgehouden met een grote clip, een ontwerp zo eenvoudig dat zelfs een holbewoner het deksel/deksels zou moeten kunnen verwijderen/vervangen. De motor was blootgesteld, dus besloot ik de kleppendeksels te schilderen, een taak die zelfs voor mij met geen enkele ervaring in automechanica eenvoudig genoeg was.

Nadat ik ze had gespoten, zette ik ze terug. Op de een of andere manier slaagde ik erin om één deksel niet goed te monteren en het lekte. Het terugstroomontwerp was zodanig dat als de motor niet draaide, er geen olie in de kop zou zijn om te lekken, maar tijdens het draaien zou het lekken, hoewel ik tot op de dag van vandaag niet weet hoe snel. Het komt erop neer dat ik er een tijdje (een week?) mee rondreed en ik merkte dat dit zwakke rode lampje op het dashboard aan en uit leek te gaan. Omdat ik geen verstand van auto's had, bleef ik rijden, zelfs toen hij aan vermogen leek te verliezen. Uiteindelijk stopte hij ermee en het was zelfs voor mijn domme ik duidelijk dat er iets mis was.

Ik sleepte de auto naar huis en natuurlijk was de motor naar de knoppen. Mijn vader wist niets van mechanica, dus ik deed hem geen moeite, maar ik vond een aardige kerel om de hoek (Mike) die dune buggy's racete en die me vertelde: "Ik zal het niet doen, maar ik zal wijzen en je vertellen wat je moet doen." Ik trok die motor er zelf uit, bracht hem naar zijn huis en bouwde hem weer op met zijn "begeleiding".

Mike en ik werden goede vrienden en dat was mijn eerste mechanische les.

View attachment 711320
Direct na de middelbare school werkte ik als monteur bij het lokale benzinestation. Een van de andere monteurs had een vriend die ongeveer 17 jaar oud was en hij had een VW kever uit '66. Hij werkte daar parttime als pompbediende. Deze jongen kwam over alsof hij veel van auto's wist en hij ging me laten zien hoe ik de kleppen van zijn VW moest stellen. Hij heeft de auto op de brug staan en één kleppendeksel eraf. Hij heeft een zak over zijn hoofd met 2 gaten erin, zodat hij kan zien en hij probeert de kleppen te stellen met de motor draaiend. De baas schreeuwde hem toe dat hij de auto moest uitzetten. Wat een verdomde puinhoop. Hij zat onder de olie. Ik lag dubbel van het lachen om deze jongen.

Ik heb er eigenlijk meerdere. :( De '67 Tri-power 'Vette die ik had moeten houden. De C/G Pinto waar ik naar op zoek ben, de '88 Caprice die ik voor mijn afdeling heb gebouwd. De nieuwe eigenaar vertelde me dat hij me zou laten weten wanneer hij klaar was om te verkopen, de S/C RJ Race Cars S/C Lumina die een stadsmedewerker van de stad heeft gestolen, mijn '27 "T" S/C Altered die mijn vrouw erop stond dat ik verkocht of mijn eerste Hemi Dart kloon die zelfs sommige Chrysler-vertegenwoordigers zagen en dachten dat het een echt exemplaar was.
Al deze auto's waren geweldige auto's, maar moesten om verschillende redenen weg ----- ik wou dat ik er minstens één terug kon krijgen. Welke? Als het er maar één is, zou ik moeten zeggen mijn '71 Pinto:(
Image

Direct na de middelbare school werkte ik als monteur bij het lokale benzinestation. Een van de andere monteurs had een vriend die ongeveer 17 jaar oud was en een VW kever uit '66 had. Hij werkte daar parttime als pompbediende. Deze jongen kwam over als iemand die veel van auto's wist en hij ging me laten zien hoe ik de kleppen van zijn VW moest stellen. Hij had de auto op de brug staan en één kleppendeksel eraf. Hij had een zak over zijn hoofd met 2 gaten erin zodat hij kon zien en hij probeerde de kleppen af te stellen met de motor draaiend. De baas schreeuwde hem toe dat hij de auto moest uitzetten. Wat een teringzooi. Hij zat onder het olie. Ik lag dubbel van het lachen om deze jongen.
Dat is pas grappig en ik kan me alleen maar voorstellen hoeveel olie er rond werd geslingerd.

Begin jaren '70, een paar jaar na de middelbare school, had ik een 428CJ Mustang met een set verstelbare schachtrockers erop, de rocker-versteldraad had genoeg weerstand om op zijn plaats te blijven zonder borgmoer, dus het afstellen was gemakkelijker. Ik had een kleppendeksel met een afgesneden bovenkant die ik gebruikte om de hydraulische rockers af te stellen met de motor stationair draaiend. Werkte goed, maar het spuugde een paar druppels buiten de opening aan de bovenkant die daarna schoongemaakt moesten worden. Natuurlijk leerde ik niet lang daarna de juiste afsteltechniek, maar dat was destijds eigenlijk een acceptabele manier om het te doen.

• Like
Reactions: Kern Dog
Helemaal niet slecht. Maar niets vergeleken met mijn oude auto. Mijn auto was candy lime green, gekooid en getubd en had geen spoiler of scoop totdat ik er een tunnel ram op zette. Ik zal de auto herkennen wanneer/als ik hem ooit zie, want er waren enkele dingen gedaan die niet veranderd zouden zijn.

Discussion starter · #33 ·
Ik werkte aan mijn Charger en probeerde de motor op BDP te krijgen. Ik pakte de alternatorriem en probeerde hem een beetje te draaien toen een vriend tegelijkertijd het startrelais activeerde. Stomme klootzak deed het zonder het me te vertellen. Mijn rechterhand ging door de krukaspoelie met de riem eromheen gewikkeld. Ik was verbaasd dat ik geen gebroken vingers had.
Ik had wel een paar snijwonden en gevloek.

te veel, als het geen pech was geweest, had ik er geen gehad. Mijn Vega zou er een zijn die ik heb laten gaan en had moeten houden. mooi buizenchassis vierkant natuurlijk maar licht genoeg en was een geweldige wheelie auto.

Het verhaal van de 63 1/2 427 4-speed Galaxie. Toen ik opgroeide, had een buurman 3 deuren verderop een 427 Galaxie. Hij kocht de auto begin jaren 70 en reed er een tijdje mee, maar gaf hem uiteindelijk aan zijn zoon. De zoon bracht de auto naar de autowerkplaats op de middelbare school terwijl ik nog op de basisschool zat (beide scholen lagen naast elkaar). Hij probeerde de gietgaten in de carrosserie te vullen, maar faalde jammerlijk. Jaren later, om precies te zijn in 1983, sprak ik met mijn buurman (vader) over de auto. Hij stond in de oprit te verrotten. Ik was toen 20 en bood $3.000 voor de auto. Na een paar dagen zei hij nee, omdat hij niet wilde dat de auto opnieuw werd gedaan en hij er spijt van kreeg! Hij verkocht de auto uiteindelijk voor $2.500 aan een of andere kerel een paar county's verderop. Daarna haatte ik Fords!

Mijn pechverhaal is de '68 hugger orange rs Camaro die ik bezat toen ik net 19 was. Ik heb de auto vertroeteld, maar een drijfstang door de zijkant van het blok gegooid. Mijn vrienden die een schroothoop bezaten, gaven me een small-block schroothoopmotor en lieten me hun gereedschap gebruiken om hem te installeren…. Naast de ingang van het kantoor van de werf, met de kapotte motor tentoongesteld naast de auto. Het was een beetje gênant, maar we hebben er veel om gelachen. Ik heb hem een jaar of twee later aan mijn huisgenoot in Seattle „verkocht“ en nooit een cent van die idioot gezien. Ik heb de titel nooit ondertekend, maar de auto ook nooit meer gezien. Ik was goed bevriend met zijn ouders en heb hem nooit aangeklaagd of de politie ingeschakeld.

21 - 37 of 37 Posts