Iedereen die met auto's heeft geknutseld, heeft er minstens één, toch? De auto die je wilde en die verkocht was voordat je er was, degene die gestolen was, degene die constant kapot ging.... Ik heb er een paar. Een kerel die ik kende, bouwde een '71 Challenger. Hij was eind 40 voordat hij de auto kon kopen die hij al sinds de middelbare school wilde. Hij had nog steeds niet veel geld, maar hij had echt ambitie. Hij nam veel shortcuts met de auto. In Californië trekken we vaak naar het zuiden voor de jaarlijkse Spring Fling show in Van Nuys. Dit is ongeveer 400 mijl reizen voor mij, de Challenger-kerel was 180 mijl verder naar het noorden. Op weg naar mijn huis spuugde zijn auto de krukaspoulie uit, de automatische vloerschakelaar koppeling rammelde los en hij verloor de stuurbekrachtiging toen de krukaspoulie de drukslang doorsneed. WAAROM al die slachting? Hij monteerde de 340/416 zonder deze te balanceren en hij schudde alsof 4 bougiekabels niet waren aangesloten. De krukaspoulie was van de balancer af geplaatst met ringen als shims... hij had een generieke balancer die te dun was en zijn poulies kwamen niet overeen. Op weg naar het zuiden ging zijn Gear Vendors kapot. Later werd ontdekt dat hij hem tweedehands had gekocht en nooit de olie erin had gecontroleerd. Ja, hij werd zonder olie geleverd. Geen overdrive is echt belangrijk als je een 4.56 achteras hebt!