Degenen die je bij Lowes, Sears, Home Depot (verkeerd gespeld) en dergelijke krijgt, zijn allemaal goedkopere eenheden die meestal worden gemaakt door American Yard Products, of iets in die richting.
Ik heb een crafstman 54" die ik in '09 nieuw van sear kreeg. Hoewel hij nog steeds loopt, is er niet veel meer over, afgezien van het dek, het frame, het plaatwerk (als je het zo kunt noemen) en de motor zijn origineel...
Hij heeft de kohler 26 pk twin, en zelfs dat verdomde ding heeft al een heleboel onderdelen gehad. Op de derde nieuwe startmotor, nieuwe bobines en bougie, op de tweede PTO-koppeling, 3 nieuwe banden en nu hebben alle 4 tubes..7 sets messen, 4 sets van elke riem, twee nieuwe batterijen, en voor de lente moet ik de bedrading vervangen, vanwege een rat of een soort knaagdier. Op het punt om het op te geven en een grote Cub of zelfs een echte Johnny fuckin' Deere te kopen. Voor wat ik in de craps heb gestoken, man, had ik een fatsoenlijke 2, 3 jaar oude "echte" JD kunnen kopen en nog wat dollars overhouden voor een hamburger en een emmer benzine...
Betaal iets meer vooraf, of veel meer verderop met maaiers. Mijn vader had een Massey Ferguson toen ik een kind was. Weet je...een van die oude zware motherfuckers van gietijzer...
De eerste motor gaf de geest toen ik een jaar of 5 was, ik herinner me dat hij hem verving. Er een vroege kohler op gezet. Die ging ongeveer 5 jaar mee en gooide een staaf. Hij kwam van de weg (hij was vrachtwagenchauffeur) en had ergens een tecumseh gekocht. We zetten die erop, hij liep tot 2014 als back-up voor zijn vaak lastige craps, man, POS. De laatste keer dat hij hem gebruikte, gooide hij ook een staaf, dus sleepte hij hem naar de schuur en gooide hem op de schroothoop. Ik zou hem moeten gaan halen, een Honda horizontale as vinden en hem weer tot leven wekken. Klein dek...42 of zoiets, maar hij was gebouwd om lang mee te gaan. Ik herinner me dat de as die de messen aandreef, een of twee keer per zomer afbrak. Altijd een rotklus om het dek eraf te halen, de klootzak te laden en naar de stad te brengen om hem weer te laten lassen.
Ze maken ze niet meer zoals vroeger...