Yellow Bullet Forums banner

Herinnert iemand zich deze heel oude tv-commercial?

20K views 30 replies 22 participants last post by  KmanIL  
#1 ·
Ik heb overal gezocht om het te vinden. Het was een tekenfilm met zingende tuimelaars in een motor. Ze zongen: "Wij zijn de tuimelaarconstructie... we houden niet van vuil!" Oorspronkelijk dacht ik dat het een STP-commercial was, maar ik kan me vergissen. Het lied werd gezongen door de Clancy Brothers, die ook een paar benzinecommercials hebben gemaakt. Ik herinner me er een met een groot tankschip en het lied "Was bringin home the oil".

#2 ·
Ik geloof dat dat een Mobil-commercial was met een man die bekend staat als Mister Dirt.

#4 ·
Image

#8 ·
Ik vond dit op een oud tv-reclame discussieforum. Ik denk dat het niet de Clancy brothers waren............

Ik herinner me met plezier een paar spots in de vroege jaren '70 met jingles in Ierse stijl. Mobil promootte zijn "detergent benzine" in animatiereclames (een had de stem van Rodney Dangerfield; een andere, Phyllis Diller), en een spot had een Clancy Brothers-achtige groep die zong: "We're the rocker arm as-sem-ba-lee, as-sem-ba-lee, as-sem-ba-lee, we're the rocker arm as-sem-ba-lee, and we don't like dirt!" Dit was voordat Mobil die live action spots had met Ronny Graham als "Mr. Dirt".
Ongeveer tegelijkertijd draaide Gulf Oil spots (meestal op NBC News) met beelden van een van hun tankers in Bantry Bay, met de Keltisch getinte jingle: "Bringin' home the oil, boys, bringin' home the oil... sailin' home to Bantry Bay, bringin' home the oil..."
Ik denk dat deze reclames hebben bijgedragen aan een vroege waardering van Keltische muziek. (Dat gezegd hebbende, ik ben niet onder de indruk van de recente pogingen van Miller 64 om een Ierse jingle te maken.)

#10 ·
#12 · (Edited)
Het was een Chevron-commercial.

De Rovers waren mijn eerste kennismaking met Ierse muziek toen ik een kleine uk was.
Afgezien van hun freak hit met Shel Silverstein's "The Unicorn", was hun
grootste bijdrage aan de Amerikaanse cultuur hun rol als de Rocker Arm
Assembly in een Chevron benzine commercial, die de onsterfelijke teksten zong...
"We're the rocker arm assem-ba-lee, assem-ba-lee, assem-ba-lee
We're the rocker arm assem-ba-lee and WE DON'T LIKE DIRT!

(Bridge:)

Een detergent gas-o-leeen
Kan uw motor
smooth en schoon laten draaien!

We're the rocker arm assembalee and we don't like dirt!"

Na hun korte vogue in de VS waren ze erg populair in Canada en
verschenen ze vele malen op de CBC. Anderen zullen u waarschijnlijk meer
specifieke informatie geven.

#14 ·
Mobiel:

"Wij zijn de tuimelaar,
Assemblage, assemblage,
Wij zijn de tuimelaar
En we houden niet van vuil!
Een detergent gasoliiiiiiine
Helpt uw motor soepel en schoon te houden -
Het is Mobil, oh het is Mobil benzine!"

#15 ·
Ik heb overal gezocht om het te vinden. Het was een tekenfilm met zingende tuimelaars in een motor. Ze zongen: "Wij zijn de tuimelaar-assemblage... we houden niet van vuil!" Ik dacht oorspronkelijk dat het een STP-commercial was, maar ik kan me vergissen. Het lied werd gezongen door de Clancy Brothers, die ook een paar benzinecommercials deden. Ik herinner me er een met een groot tankschip en het lied "Was bringin home the oil".
Ga naar de newbie-thread, jij PHUCKSTICK!!:smt097

#24 ·
Sooooo .... het is geweldig dat je de commercial hebt gevonden, maar de grotere vraag is, heb je ooit de newbie thread geraakt? (LOL) Eerlijk gezegd, dit moet je wel gek hebben gemaakt om er zo lang naar te blijven zoeken. Goed gedaan meneer, goed gedaan.

#29 ·
ik heb overal gezocht om het te vinden. Het was een tekenfilm met zingende tuimelaars in een motor. Ze zongen "wij zijn de tuimelaar assemblage.... we houden niet van vuil!"
Ik dacht oorspronkelijk dat het een STP-commercial was, maar ik kan me vergissen.
Het lied werd gezongen door de Clancy Brothers, die ook een paar benzinecommercials deden. Ik herinner me er een met een groot tankschip en het lied "was bringin home the oil".
"een detergent benzine, helpt om je motor soepel en schoon te laten lopen, dus gebruik Moibl benzine"

#30 ·
Ik ben ouder dan de meesten van jullie klootzakken. Ik herinner me een reclame van "Mister Dirt": "Ik ben VUIL, en ik doe je motor PIJN!" Het lijkt erop dat er een paar keer met de motorkap werd geslagen.