Zo zijn autoaccu's. Mijn elektrisch gereedschap echter niet, en ook niet deze mobiele telefoon die ik in mijn zak heb.
Ik dacht dat ik jullie had verteld over lithium-"ijzer"-batterijen die veel minder gevoelig zijn voor thermische runaway?
Niet alleen dat, in mijn "Ford special EV project"-thread laat ik zien dat deze problemen worden aangepakt.
Weet je nog dat Indy-auto's 40 gallon methanol over de baan morsten en coureurs levend verbrandden? Ik wel.
Welnu, zie daar, het was militaire technologie die de dag redde op dat soort tragedie.
Ja, het was volgens mij de Vietnamoorlog (of mogelijk Korea) waar de "brandstofcel" met schuimrubberen inzet werd ontwikkeld in een poging om de Huey's thuis te krijgen als hun brandstoftanks door grondvuur werden doorboord. Verbazingwekkend eenvoudig en toch effectief.
Ik wees op de "flood ports" op de Ford Pikes Peak-voertuigen die zijn ontworpen om de batterijcellen intern snel af te koelen in het geval van een thermische runaway.
Jullie lijken sceptisch te zijn over het vermogen van de mensheid om problemen op te lossen. Ik ben het soms ook. Ik kan nog steeds niet geloven dat een vliegtuig van 80.000 pond kan zweven op samengeperste luchtmoleculen. Verbaast me tot op de dag van vandaag.
Laat je niet ontmoedigen door de negatieve mensen. De negatieve energie is niet productief. We hebben veel werk te doen. Laten we ons ertoe verbinden om de wereld te laten zien wat goede oude Amerikaanse vindingrijkheid echt kan doen. Wat zeg je?