Yellow Bullet Forums banner
41 - 60 of 370 Posts
Zo zijn autoaccu's. Mijn elektrisch gereedschap echter niet, en ook niet deze mobiele telefoon die ik in mijn zak heb.

Ik dacht dat ik jullie had verteld over lithium-"ijzer"-batterijen die veel minder gevoelig zijn voor thermische runaway?

Niet alleen dat, in mijn "Ford special EV project"-thread laat ik zien dat deze problemen worden aangepakt.

Weet je nog dat Indy-auto's 40 gallon methanol over de baan morsten en coureurs levend verbrandden? Ik wel.

Welnu, zie daar, het was militaire technologie die de dag redde op dat soort tragedie.

Ja, het was volgens mij de Vietnamoorlog (of mogelijk Korea) waar de "brandstofcel" met schuimrubberen inzet werd ontwikkeld in een poging om de Huey's thuis te krijgen als hun brandstoftanks door grondvuur werden doorboord. Verbazingwekkend eenvoudig en toch effectief.

Ik wees op de "flood ports" op de Ford Pikes Peak-voertuigen die zijn ontworpen om de batterijcellen intern snel af te koelen in het geval van een thermische runaway.

Jullie lijken sceptisch te zijn over het vermogen van de mensheid om problemen op te lossen. Ik ben het soms ook. Ik kan nog steeds niet geloven dat een vliegtuig van 80.000 pond kan zweven op samengeperste luchtmoleculen. Verbaast me tot op de dag van vandaag.

Laat je niet ontmoedigen door de negatieve mensen. De negatieve energie is niet productief. We hebben veel werk te doen. Laten we ons ertoe verbinden om de wereld te laten zien wat goede oude Amerikaanse vindingrijkheid echt kan doen. Wat zeg je?
Zo zijn autoaccu's. Mijn elektrisch gereedschap echter niet, en ook niet deze mobiele telefoon die ik in mijn zak heb.

Ik dacht dat ik jullie had verteld over lithium-"ijzer"-batterijen die veel minder gevoelig zijn voor thermische runaway?

Niet alleen dat, in mijn "Ford special EV project"-thread laat ik zien dat deze problemen worden aangepakt.

Weet je nog dat Indy-auto's 40 gallon methanol over de baan morsten en coureurs levend verbrandden? Ik wel.

Welnu, zie daar, het was militaire technologie die de dag redde op dat soort tragedie.

Ja, het was volgens mij de Vietnamoorlog (of mogelijk Korea) waar de "brandstofcel" met schuimrubberen inzet werd ontwikkeld in een poging om de Huey's thuis te krijgen als hun brandstoftanks door grondvuur werden doorboord. Verbazingwekkend eenvoudig en toch effectief.

Ik wees op de "flood ports" op de Ford Pikes Peak-voertuigen die zijn ontworpen om de batterijcellen intern snel af te koelen in het geval van een thermische runaway.

Jullie lijken sceptisch te zijn over het vermogen van de mensheid om problemen op te lossen. Ik ben het soms ook. Ik kan nog steeds niet geloven dat een vliegtuig van 80.000 pond kan zweven op samengeperste luchtmoleculen. Verbaast me tot op de dag van vandaag.

Laat je niet ontmoedigen door de negatieve mensen. De negatieve energie is niet productief. We hebben veel werk te doen. Laten we ons ertoe verbinden om de wereld te laten zien wat goede oude Amerikaanse vindingrijkheid echt kan doen. Wat zeg je?
NEE ... het was een van de vele veiligheidsuitvindingen van niemand minder dan Smokey Yunick nadat Fireball Roberts in een vuur was verteerd.

Wat vooral verbijsterend is aan deze statistieken is het feit dat vrijwel IEDEREEN een keuken in huis heeft. Dat betekent een soort fornuis, waarvan vele op aardgas werken.. er zijn ook gas- of elektrische kachels in vrijwel elk huis. Toch heeft slechts een zeer klein percentage van de huizen e-bikes, en toch hebben ze al de overhand gekregen ten opzichte van alle andere fatale branden. Ik durf te wedden dat er ook veel meer rokers zijn dan e-bike-bezitters, en toch domineren e-bikes deze statistieken. Laat dat even bezinken en je zult beginnen te begrijpen hoe gevaarlijk ze zijn. Denk er dan aan dat de batterijen van elektrische auto's vele malen groter zijn en een grotere energieopslagcapaciteit hebben, dus ze veroorzaken nog meer verwoestende branden als ze hun rook laten ontsnappen.
Henry begrijpt de "verhouding" niet.
Dus hij verwart een "statistiek" in zijn voordeel met het daadwerkelijk hebben van waarde.

En daar hebben we het... HenryFurd is hersendood en is volledig niet in staat om de daadwerkelijke discussie aan te gaan en blaast gewoon in zijn windmolen als een autistische vierjarige. Zijn hele wereldbeeld is de vernieling in getrapt, maar hij kan het gewoon niet loslaten, en... OH KIJK, EEN VLINDER!!!
Vraag Hank waarom hij het product dat hij constant aanprijst niet bezit.

Zelfdichtende brandstoftanks bestaan al heel lang.

Eerste Wereldoorlog
George J. Murdock vroeg op 7 februari 1917 patent aan voor "War Aeroplane Fuel Tanks", maar werd tijdelijk geblokkeerd door een bevel van de Federal Trade Commission op 6 februari 1918, om elke discussie of publicatie van de uitvinding geheim te houden. De opdracht werd op 26 september 1918 ingetrokken door het United States Patent Office en Murdock kreeg uiteindelijk op 9 augustus 1921 US-patent 1.386.791 "Self-Puncture Sealing Covering for Fuel-Containers". Militaire vliegtuigen gebouwd door de Glenn L. Martin Company gebruikten deze zelfdichtende brandstoftank.

Howard Hughes gebruikte neopreen om zijn brandstoftanks zelf af te dichten op zijn wereldvlucht in 1938.

Ik zeg al jaren dat het voorbij is als een elektrische auto in vlammen opgaat in het juiste flatgebouw. De eerste 6-10 verdiepingen zijn parkeergarages, waarbij één auto vlam vat aan weerszijden ervan tijdens het opladen op de 6e verdieping, wat veel mensen zou kunnen opsluiten.
Het ergste hiervan is dat een psychopaat dit precies gaat doen omdat ze het kunnen. Niemand heeft het echt over het boek van Tom Clancy waarin vliegtuigen in overheidsgebouwen werden gevlogen, dat in '94 werd gepubliceerd (Debt of Honor).

Discussion starter · #53 ·
Hey Vinny, while I agree with everything you have stated, I also have to ask, this so-called mission you're on to educate the "masses", it starts and ends with posting someone else's video on a drag race message board with maybe 50 active users?

Made me laugh. You TELL 'em, dad!
Hey Marvin.. who the fuck asked you anything?

Discussion starter · #55 ·
Hier is een goede die niemand zal bekijken uit angst dat het wat van de FUD uit de hersenen van de dag zou kunnen halen.

Meer clickbait AI-troep. Ga die shit zeker niet bekijken. Ik zou het nog steeds niet bekijken, zelfs als het de titel had "FORD SUCKS BALLS!!! BEWIJS BINNEN - TOON JE VRIENDEN"

Discussion starter · #57 ·
EV's = ****

Lichte lithium-autobatterijen = leuk

Benzine-/dieselmotoren = goed

Henry_Floored = enorme ****
Drie van de vier zijn niet slecht. Maar nee, lichte lithium-autobatterijen zijn niet leuk, ze zijn gevaarlijk. De gewichtsbesparing is het risico niet waard.

Ik denk dat goed gemaakte en onderhouden lithiumbatterijen prima zijn, maar slecht gemaakte Chinese lithiumbatterijen en slecht opgeladen en opgeslagen lithiumbatterijen niet.....

Ik reed woensdag om 7:30 uur naar een klus en zag niet ver van mijn huis een hoop rook.....een tiener zat in bed te vapen, viel in slaap, liet de vape in de lakens vallen waar het defect raakte en vlam vatte.....verbrandde het hele huis.....

EV's = gay

Lichte lithium-autobatterijen = mooi

Benzine-/dieselmotoren = goed

Henry_Floored = enorme gayboi
Dat is het met jullie macho mannen, alles behalve een verouderde muscle car naar Wal Mart of een 1-tons dually naar de bouwmarkt rijden is gewoon beneden je knokkeldragers, toch?

Maak je geen zorgen, niemand probeert je over te halen om aan boord te springen.

Al mijn threads zijn gewoon heel interessante manieren om een beetje te leren over dingen waar je duidelijk heel weinig van weet.

Doe de lichten uit in de kelder, jongen, we willen je niet storen terwijl je in je veilige ruimte zit.

Ik denk dat goed gemaakte en onderhouden lithiumbatterijen prima zijn, maar slecht gemaakte Chinese lithiumbatterijen en slecht opgeladen en opgeslagen lithiumbatterijen niet….

Ik reed woensdag om 7:30 uur naar een klus en zag niet ver van mijn huis een hoop rook… een tiener zat te vapen in bed, viel in slaap, liet de vape in de lakens vallen waar hij defect raakte en vlam vatte… brandde het hele huis af…
Wauw! Je hebt me net een weddenschap laten verliezen. Ik zei dat je nooit een bericht zou plaatsen dat ook maar enige zin zou hebben. Je hebt me net het tegendeel bewezen en me vijf dollar gekost. Gefeliciteerd.

41 - 60 of 370 Posts